La Fille mal gardée

Spectacolul de balet din seara aceasta m-a captivat in permanenta. M-am bucurat sa vad pe scena Operei Nationale din Bucuresti artisti de talie internationala care vin sa interpreteze in Romania. As putea spune ca actualul director, Razvan Ioan Dinca, este printul din “Frumoasa din padurea adormita”, pentru ca a reusit sa trezeasca la viata spectacolele relativ ponosite care se jucau in stagiunile anterioare. Viziunea despre care vorbea la evenimentul de prezentare a blazonului ONB (2013) s-a concretizat in rezultate imediate si s-a pastrat de la investire.

La Fille mal gardée” este unul dintre cele mai recente spectacole ale ONB, cu premiera in luna Decembrie. Reprezentatia vazuta de mine nu a avut-o ca prim balerina pe Alina Cojocaru, pe care mi-as fi dorit sa o privesc, dar la cat de buna a fost interpretarea generala, n-am simtit lipsa experientei ei.

Veselia transmisa de poveste si modul in care a fost pus in scena de catre Johan Kobborg, cel care interpreteaza rolul vaduvei in spectacol, conduce Baletul National Roman si este partenerul de viata al Alinei Cojocaru (sunt sigura ca ea l-a influentat sa se mute in Romania), m-au traspus intr-o stare de beatitudine care inca nu s-a incheiat.

In toate cele trei scene (2 acte) au existat panglici. Modul lor ingenios de folosire m-a captivat si mi-a readus aminte de jocurile copilariei mele, atunci cand eram afara si nu ne luam papusile, coarda, elasticul sau cartile de joc, de acasa. Inventam din ce gaseam la indemana povesti si scenete si chiar pregateam concursuri in care cei mari ne jurizau. Am avut intr-o dupa-amiaza o mima cu panglici care a facut deliciul publicului. Desi nu erau palpabile, ale mele se invarteau ca un vortex in jurul copacului din mijlocul parcului. Cele folosite in baletul din seara aceasta erau colorate, fluide si pareau ca sunt extensii normale ale celor care le manevrau.

Desi am vazut si un ponei de-adevaratelea pe scena, m-am amuzat teribil la dansul cocosului, care, prin miscari si costum, parea foarte real. Pana acum n-am mai vazut in vreun spectacol de balet o deghizare asa nostima.

Am plecat de acolo cu o intrebare legata de partenerul ideal. E mai bine sa ne amuzam in timpul petrecut impreuna sau sa ne asociem in parteneriate bazate pe diferite interese de tip social sau pecuniar, care nu ne bucura asa mult sufletul?

PS: daca n-aveti planuri de Revelion, mai sunt bilete la Opera.

One thought on “La Fille mal gardée”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *